2022. november 12., szombat

ELTE TTK nyílt nap

Sziasztok!

Ha esetleg jártál nálunk a nyílt napon, és még vacillálsz, hogy melyik egyetemre, esetleg pontosan milyen szakra jelentkezz, akkor segítek, és elmondom, miért a Z-szak a legjobb választás, ha érdekel a tanári pálya és még a természettudomány is vonz. 

Azt gondolom, hogy nincs még egy ilyen egyedülálló és szemléletformáló szak az országban. A legfontosabb cél az, hogy felismerjük az összefüggéseket a természetben, és gondolkodásra késztessenek ezek bennünket akár vizuális szempontból is. Az első két félév nagyon fontos eleme egyébként a vizualizáció. Ennél a pontnál el tudom képzelni a döbbentséget az arcodon, hiszen én is pont ugyanígy álltam a téma előtt, mielőtt megtudtam, hogy pontosan mi is ennek a lényege, miért van rá szükségünk. Nem csak a tanításban lesz nagy segítség, hanem a saját hozzáállásomban is a dolgok felé. Teljesen más szemmel tekintek a világra, és igyekszem hasznosítani a tanultakat. 

Ha eddig még nem sikerült meggyőzzelek, elmondom, hogy engem mi győzött meg. Biztos ismered azokat a sztereotípiákat, miszerint az egyetemen Te egy vagy a sok közül, nem számít a véleményed, és az az egyetlen dolgod, hogy teljesíts. Na ez itt teljesen máshogy működik. Elmesélem az első napunkat az egyetemen:
Egy rövid megbeszélés után, ahol mi állítottuk össze az órarendünket, megjöttek sorba azok az oktatók, akik a félév során tanítanak minket. A délelőtt ismerkedéssel telt, baráti hangulatban. Rengeteg (akár személyes) dolgot megtudtunk róluk és ők is rólunk különböző játékok segítségével.
Volt egy másik eset is, bár azon sajnos nem tudtam részt venni. Az egyetemen rettentő hideg volt, így az egyik oktató felajánlotta, hogy tartsuk a lakásán az órát. Ahogy a többiektől hallottam remek hangulatban telt, kaptak teát és süteményt is. Számomra ez nagyon szívmelengető. 

El is felejtettem a legjobb részét a szaknak. Minden héten a csütörtök-péntek terepi nap. Ez azt jelenti, hogy elvisznek bennünket rengeteg helyre, ami az adott félév témájához kapcsolódik. Szerintem már emiatt a lehetőség miatt is kár lenne kihagyni ezt a szakot. :)

Remélem felkeltettem az érdeklődésed, és Te is a részese leszel ennek a közösségnek! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése